dijous, 18 de juliol del 2013

IV Vertical Cabanera

Hola amics,

Aquest dissabte dia 13 es va celebrar la quarta vertical Cabanera. Era la última cursa del campionat de Catalunya de curses verticals, així que tant jo com tots els meus companys del CTCMC estàvem allà per donar-ho tot. Jo ja no podia optar al podi de la classificació general del campionat, ja que la Vertical Quiri no em va anar molt bé i vaig perdre alguns punts. Però tot hi així vaig donar-ho tot per mantenir-me 5é, i sobretot per mirar què tal de forma anava.
La Vertical Cabanera és la prova més explosiva del campionat, consta de tant sols 2,8km i un desnivell de 750m, però la peculiaritat és que al principi té un tram pla d'un quilòmetre, cosa que fa que s'acumuli tota la pujada en menys de 2km.
Des dels primers metres, com era d'esperar, ens vam separar els 5 favorits. Dins aquest gruo i havia en Jan, en Sergi, en Marc, en David i jo. Vam travessar la carretera on just després comença la pujada, un quilòmetre desprès de la sortida, i la distància al segon grup ja era bastant gran. Vam seguir tota la cursa junts, els uns pels altres vam anar incrementant el ritme. El grup es va mantenir molt unit durant tota la cursa. No ens vam distanciar més d'u minut el primer de l'últim.  Aixó sí, a la part final, tots voliem guanyar, i en Jan i en Sergi van escapar-se una mica, protagonitzant una lluita fins a lúltim segon, en la que en jan es imposar per tant sols dos segons. Jo vaig arribar trepitjant-li els talons a en Marc, em va ser impossible atrapar-lo, encara que només em treies una desena de metres. Al final vaig acabar quart, i en David va entrar també just després meu. Va ser la cursa més ajustada de la temporada, ja que entre en Jan i en David tant sols hi havia dos minuts.
Vam esperar l'arribada den  Galdric, que no va trigar més de deu minuts en fer-ho. El més bo de tot va ser que entre ell i nosaltres tant sols va haver-hi tres participants. El grup davanter vam treure més de quatre minuts al següent corredor. Aixó em fa seguir amb ganes, pensant que estic a davant, i a part dels meus companys de sempre, no tinc gaire més "oponents", per ara!
En Galdric va fer una de les millors curses de la temporada, va sortir ràpid i es va posar al seu ritme, el va mantenir constant durant tota la cursa, i de mica en mica va anar passant a adversaris. Finalment va quedar 9è general i 2n Cadet.
La vertical Cabanera és una cursa preciosa, surt del poble de Cabdella, i enfila per una canal fins a la Cabana, on acabem els Júniors i inferiors. Tota la cursa transcorre per prats humids amb herba bastant alta, en varies ocasions es travessen alguns rierols que ni es veuen entre la herba, i sempre tens la oportunitat de contemplar l'imponent Montsent del Pallars, la muntanya on acaba la prova per la resta de categories. Acumulant més de 1400 metres positius.
Com a novetat, aquest any, la organització va disenyar un recorregut alternatiu per a tornar a Cabdella, el camí per on passa la cursa és molt vertical, així que és dur de baixar, sobretot pels quàdriceps. Just un centenar de metres per sota la cabano on acabem els júniors, hi ha un carrilet, una via que antigament servia per transportar el material que s'extreia de les mines de la zona. Aquest carrilet ès totalment pla, i va flanquejant la muntanya en direcció al pantà de Sallente. És un passeig preciós d'uns quants quilómetres, on tota l'estona es camina pel costat de la via, i no hi ha ni un arbre que privi les vistes de la zona. Des d'allà es pot contemplar tota la Vall Fosta. Un cop a la presa, es baixa de nou fins a Cabdella, en total el recorregut és d'uns 10km.
Crec que ha estat un encert crear quest camí de tornada, ja que fins que no le fet, no m'havia donat compte de la bellesa dels paisatges de la zona.
Només per aixó ja crec que s'auría de fer aquesta cursa, a part de que és la meva preferida del circuit català!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada