dilluns, 8 de juliol del 2013

Concentració a Vilaller - Campionat d'espanya 2013


El passat 30 de juny es va celebrar a Vilaller el Campionat d'Espanya de curses per muntanya. Vaig participar-hi com a Selecció Catalana i en Galdric com a CEO. Ens vam desplaçar a Vilaller  el dissabte a la tarda. En Galdric es va instal·lar al Camping Baliera, al Pont de Suert, mentre que jo vaig estar a la Fonda Mas amb els companys del CTCMC. Val a dir que ens van atendre d'una manera excepcional, ja que no ens va faltar res, i el menjar, a part de ser boníssim, era molt abundant.

Després de passar la tarda i la nit amb els meus companys i amics del CTCMC, ens vam disposar a còrrer la que era la cursa més important de la temporada. Ens vam llevar ben d'hora, vam esmorzar, vam animar les companyes de la selecció absoluta, que corrien la marató, i més tard els homes. I a les 8:30, escalfats i a punt de donar guerra, vam sortir a tot drap amb ganes de exprimir-nos al màxim. La nostra cursa tenia un recorregut d'11km amb un desnivell positiu de 500m.

Vam començar bastant ràpids, tot hi que jo vaig canviar una mica l'estratègia de les darreres curses Darrerament començava ràpid, per trencar el ritme i el grup però això em feia acabar la cursa molt baix de força. Aquest cop, si bé vaig sortir depressa amb els meus companys, no em vaig situar al davant i vaig deixar que altres marquéssin el ritme. En no haver gastat les energies explosives al principi, em vaig sentir prou fort  i vaig anar incrementant progressivament el ritme, metre anava deixant enrere altres corredors.

La cursa era molt bonica. Des de les parts altes es podien observar grans cims de la zona com el Vallibierna. A la part més alta, desprès d'anar de menys a més, em vaig posar en tercera posició, tancant el podi cadet amb els meus altres dos companys de selecció Jan i Sergi.
Però la felicitat no va durar gaire, ja que a la baixada em van avançar tres corredors. Em va ser impossible mantenir-me tercer, ja que les baixades són el meu punt feble. A més, els tres corredors que em van avançar són grans baixadors, amb una potent musculatura, cosa que jo no tinc.

En Galdric no va tenir el dia, ja el dissabte havia vomitat, i a la part alta del recorregut va tornar-ho a fer i va haver d'abandonar. Per la meva part faig una valoració molt positiva de la cursa, ja que tot hi haver acabat sisè, em vaig sentir molt fort a la pujada i a la part més alta estava a menys d'un minut del primer classificat!

Crec que la zona del Pont de Suert és una de les millors per a córrer; hi ha grans cims, llacs, paisatges impressionants i molta alçada. El fet que a Vilaller no només es celebri la marató i la cursa per a Juniors i Cadets, sinó també la mitja marató fa que tot aficionat a la muntanya s'hagi d'anotar les dates de la prova, ja que està pensada per a tots els públics, i és una prova que s'ha de fer alguna vegada.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada